Fedje fel a bőrét!

Hogyan szabaduljon meg a szégyenérzettől?

A pikkelysömörrel való együttélésben talán az a legnehezebb, hogy elfogadja a külső megjelenését. Ha sikerül, akkor másképp látja magát és mások is elfogadják. Bár természetes, hogy zavarban van a bőre miatt, szerencsére sok mindent tehet, hogy jobban érezze magát és ne kelljen lemondania kedvenc tevékenységeiről.

Gondoljon a pozitív dolgokra!

Általában hajlamosabbak vagyunk a bőrünk kinézete miatt aggódni, ha egyébként is elégedetlenek vagyunk önmagunkkal.

Általában hajlamosabbak vagyunk a bőrünk kinézete miatt aggódni, ha egyébként is elégedetlenek vagyunk önmagunkkal.

Az önbizalomszerzés tényleg sokat segíthet. Az önbecsülés érdekében növelje önbizalmát az alábbi hét módszer segítségével:

  • Készítsen listát a pozitív tulajdonságairól! Jegyezze fel mindazokat a jellemzőket, amiket szeret magában - gondoskodó, türelmes, kreatív, fantáziadús - és ha el van keseredve, csak nézze át a listát!
  • Figyeljen oda a testére, szervezetére! Étkezzen egészségesen, pihenje ki magát és mozogjon rendszeresen!
  • Foglalkozzon örömteli tevékenységekkel! Minden héten szánjon időt magára is. Olvasson el egy jó könyvet, nézzen meg egy filmet, vagy töltsön egy kis időt a barátaival és a családjával. Ha időt ad magának ezekre az örömteli tevékenységekre, kevesebbet fog aggódni a külseje miatt, és a hangulata is javul.
  • Járjon társaságba! Semmi értelme otthon ülni egyedül csak azért, mert zavarja bőrének állapota. Minél jobban visszahúzódik, annál rosszabbul érzi magát az átlagostól eltérő életvitele miatt, és így a külső segítségtől, valamint az élet örömeitől is elzárkózik.
  • Gondoljon a vonzó testrészeire! Ha elégedetlen valamelyik testrészével - űzze el a negatív érzést, és gondoljon inkább az elért javulásra, valamint azokra a dolgokra, amivel elégedett - a szemére, a hajára, a lábára, a hangjára, stb.
  • Töltsön több időt olyanokkal, akik kedvelik, – akik értékelik és felvidítják
  • Próbáljon ki valami újat! Kísérletezzen új ételreceptekkel, lépjen be egy könyv- vagy filmklubba, vagy kezdjen bele valami új tevékenységbe, ahol új célokért dolgozhat!

Kövesse nyomon a fejlődést!

Könnyen előfordul, hogy túl sokat aggódik a negatív dolgokon és szem elől téveszti az elért eredményeket. Érdemes "tünetnaplót" vezetni, valamint fényképeket készíteni. Értékelje a tüneteit (a testieket és a lelkieket egyaránt) egy 1-10-es skálán (az alig észrevehetőtől a nagyon rosszig).

A megfelelő kezeléssel és kellő idő elteltével biztosan megjelennek az eredmények. Legközelebb, ha el van keseredve, nézze át a tünetnaplót, és igenis vegye észre, hogy mennyi mindent sikerült elérnie!

További cikkeket is elolvasna?