6 technika a stressz csökkentéséért

Tanácsok az ellazuláshoz

Kutatások bizonyítják, hogy a stressz szerepet játszhat a pikkelysömör első megjelenésében, illetve a meglévő állapot súlyosbodásában.

Kutatások azt is bizonyítják, hogy a stressz növelheti a fájdalomérzetet és súlyosbíthatja a pikkelysömör tüneteit. Ne titkolja el az orvos elől, ha stresszes, túlságosan feszült! Néhány egyszerű technika elsajátításával meg tudja változtatni a szemléletét, csökkentheti a stresszt, valamint a tünetek által okozott kellemetlen érzéseket is.

Ha úgy érzi, hogy a stressz kihat az állapotára, kérjen tanácsot az orvosától, aki segíteni fogja stresszkezelési tanácsokkal vagy specialistához is küldheti. Ezenkívül az alábbi egyszerű stresszkezelési technikákat is kipróbálhatja.

Ha boldog és magabiztos, a pikkelysömört is könnyebb elviselni.

1. Lélegezzen mélyeket!

Tegye az egyik kezét a hasára. Vegyen egy mély lélegzetet az orrán keresztül, és hagyja, hogy a keze megemelkedjen a belégzés hatására a hasán. Majd szájon át lassan fújja ki a levegőt és érezze, ahogy a keze visszasüllyed a hasával együtt. Ismételje meg a gyakorlatot tízszer.

2. Mozogjon rendszeresen!

A testmozgás következtében boldogsághormon, azaz endorfin szabadul fel, a kutatások kimutatták, hogy a lelki egyensúlyt már heti 20 perc testgyakorlás is kedvezően befolyásolja - persze minél többet mozog, annál jobban érezheti magát.

3. Írja le, hogy mi aggasztja!

Ha leírja, hogy pontosan mi aggasztja, a gondolatai nem fognak mindig ekörül forogni. Ha a problémát maga előtt látja a papíron, talán a megoldásra is könnyebben rájön. Egy tanulmány szerint, a stresszt kiváltó esemény (például fontos dolgozat vagy vizsga) előtt segít megnyugodni, ha tíz percet arra szán, hogy leírja a félelmeit. Szánjon időt, hogy végiggondolja aggodalmait. Egy lista készítése kitisztítja a fejét, és segít, hogy egyesével megoldást találjon a problémákra. Kezdje a legfontosabbal, és írja le a lépéseket is, melyek csökkenteni fogják stressz-szintjét.

4. Töltsön több időt a szabadban!

Ha vidékre utazik, vagy akár csak elsétál a helyi parkba, könnyebben el tud lazulni. Bizonyított tény, hogy már napi öt perc séta a természetben csodákat művel a lelki egészséggel - és még jelentősebb a jótékony hatás, ha tó vagy folyó partján sétálgat.

5. Játsszon a kutyájával vagy macskájával!

Pszichológusok kimutatták, hogy az állattartók kevésbé érzik magukat magányosnak és gondterheltnek, mint az állatot nem tartók, sőt az önbecsülésük is magasabb.

6. Fókuszáljon a pozitív dolgokra!

Sokat segíthet, ha azokra a dolgokra fókuszál, amik boldoggá teszik. Amikor boldog és magabiztos, a pikkelysömör tüneteivel is könnyebben megbírkózik. A pozitív gondolkodás az egész életét megkönnyítheti.

További cikkeket is elolvasna?