Aludjon jól!

A pihentető alvás

Kutatások bizonyítják, hogy a pszoriázissal élők esetében nagyobb az idegesség és a depresszió valószínűsége. Ráadásul az alváshiány miatt csak még stresszesebb, idegesebb és depressziósabb lesz, így egyre nehezebb kitörni az ördögi körből. Emellett az alváshiány nem csak a hangulatát befolyásolja, hanem az élet más területeit is, a munkától a társasági életen át a baráti és intim kapcsolataikig.

A jó hír viszont az, hogy számos egyszerű technika áll rendelkezésre, hogy visszatérhessen a rendszeres, pihentető alvás ritmusához.

Készüljön fel az alvásra!

A hálószoba legyen hűvös, sötét és csendes, az ágy pedig kényelmes– a teljes sötétítést biztosító függöny és a jó minőségű matrac nagyon sokat jelent. Elalvás előtt négy órával már ne igyon koffeintartalmú teát vagy kávét, este már ne egyen sokat, és a fűszeres ételeket valamint az alkoholt is kerülje, mert ezek megzavarják az alvás ritmusát.


Az alvás a gyógyulási folyamat fontos része, hiszen lehetővé teszi mind a test, mind a lélek feltöltődését.

Lazuljon el!

Jobban alszik, ha este egy kis időt arra szán, hogy megnyugodjon, lelassítson - pl. egy meleg fürdő, zenehallgatás vagy könyvolvasás segítségével. Sokak szerint a meditáció segít az ellazulásban, mások esetében a légzőgyakorlatok bizonyulnak hasznosnak. A napközben végzett, közepes intenzitású aerob gyakorlatok is segíthetnek az ellazulásban és a jobb közérzet kialakításában.

Szabaduljon meg az aggályaitól!

Ha az idegesség miatt nem tud aludni, az aggályok kezelése sokat segíthet az állapotán. Minden este szánjon 20-30 percet az rá, ezalatt készítsen listát az aggályairól.

Ha papírra veti őket, akkor a gondolatai nem forognak mindig körülöttük, és leírva általában már nem is tűnnek annyira aggasztónak. Másnap nézze át a listát még egyszer, és tűzzön ki magának célokat az aggályok kezelésére!

Az alvás és a gyógyulás

Az alvás a gyógyulási folyamat fontos része, hiszen lehetővé teszi mind a test, mind a lélek feltöltődését.

Remélhetőleg ezek az egyszerű technikák segítségére lesznek megbírkózni a stresszel, aggodalmaival, és megszűnnek alvászavarai.
Ha továbbra is feszültnek érzi magát és nem tud aludni, érdemes az orvossal is beszélni. Mindenképpen célszerű őt tájékoztatni, ha túlságosan idegesnek, lehangoltnak vagy feszültnek érzi magát. Orvosa segíteni fogja további stresszkezelési tanácsokkal vagy specialistához is küldheti.

További cikkeket is elolvasna?