Mozogja ki a stresszt az életéből!

Hogyan segít a rendszeres testmozgás?

A rendszeres testmozgás nemcsak az általános közérzetét javítja, hanem a pikkelysömör állapotát is. Tehát érdemes a testmozgást a mindennapjai részévé tenni.

Ha korábban nem mozgott rendszeresen, vagy nem tudja, hogy milyen testmozgás való önnek, beszéljen az orvosával! Ő bizonyára tud segíteni erőnlétének fokozatos fejlesztésében. A testmozgást végezheti heti öt vagy több napon, 30 perces gyakorlatokkal, vagy akár több, de rövidebb részletben is a nap folyamán.


A testmozgás legyen a mindennapok része!

Számos lehetőség van arra, hogy a testmozgás a mindennapi életének részévé váljon. Ha a lift helyett a lépcsőt használja, a rövidebb utakra nem autóval megy, vagy a megszokottnál messzebb parkol, akkor a napi testmozgása is növekszik. A házimunka és a kertészkedés is kiváló testmozgás.

Általában könnyebb betartani a kitűzött célokat, ha már alig várja, hogy mozoghasson. Tehát válasszonk élvezetes tevékenységet, és kérje meg partnerét, vagy egy barátját, hogy csatlakozzon önhöz! Nagyszerű választás például a társastánc, tekézés, pilates, tai chi, gyaloglás vagy jóga is.


A rendszeres testmozgás nemcsak az általános közérzetét javítja, hanem a pszoriázis állapotát is.

Arra is van megoldás, ha nem szívesen megy edzőterembe vagy uszodába, mert láthatóvá válik a pszoriázisos terület. Kezdje apró lépésekkel - először egyszerűen csak nézze meg belülről a létesítményt! Majd töltsön ott 10 percet, később 20-at, és így tovább. Az edzőteremben zenehallgatással is el tudja terelni a figyelmét a negatív gondolatokról.

A testmozgás előnyei

Az általános jótékony hatása mellett a testmozgás a pszoriázis kezelésében is fontos szerepet játszhat. Különösen hasznos a stressz csökkentése és megelőzése szempontjából. Tehát mindenképp érdemes a rendszeres testmozgást a napirendjébe illeszteni. Ha korábban nem mozgott rendszeresen, feltétlenül beszéljen az orvosával előtte!

További cikkeket is elolvasna?